Austin Healey 100-6

Deze auto staat in HAARLEM € 69.900,00

  • KM stand: 115.989
  • Bouwjaar: 1958
  • Verbruik L/100km: 0
  • Btw/Marge: Marge
  • Garantie: 0 mnd
  • Bouwjaar1958
  • KM stand115.989
  • KentekenDH4266
  • BrandstofBenzine
  • OverbrengingHandgeschakeld
  • Motor vermogen (PK)0
  • Cilinders (aantal)6
  • Cilinderinhoud0
  • CarrosserievormCabriolet
  • Deuren (aantal)2
  • Kleur (basiskleur)Zwart
  • Btw/MargeMarge
  • Gewicht1120
  • 4x4 (ja/nee)Nee
  • Trekgewicht0
  • CO2 uitstoot0
  • Acceleratie0
  • Topsnelheid0
  • AircoConventioneel
  • Aux aansluiting (ja/nee)Nee
  • CarkitNee
  • Cruise control (ja/nee)Nee
  • DakraamGeen
  • InterieurkleurRood
  • Lichtmetalen velgen (ja/nee)Nee
  • Navigatiestysteem (ja/nee)Nee
  • Parkeercamera (ja/nee)Nee
  • StoelbekledingLeder
  • StoelverwarmingNee
  • Trekhaak (ja/nee)Nee
  • Xenon verlichting (ja/nee)Nee
Toon meer informatie

Opmerkingen

Deze bijzonder originele Austin Healey is gebouwd in 1958. De Austin-Healey 100-6 was de tweede van 3 Healey modellen die later bekend zouden worden als de Big Healey's, deze waren herkenbaar aan de grote grille en luchtinlaat op de motorkap. Optionele kenmerken waren de two-tone lak en een nieuwe vaste voorruit. De vroege 100-6 modellen stonden bekend om de relatief povere prestaties in vergelijking met hun voorgangers. Dit werd opgelost in 1957 met de toevoeging van een nieuwe kop. Voor veel klassieke auto verzamelaars zijn de 1958 Austin-Healey 100-6 modellen de ideale aankoop, omdat deze alle wijzigingen en modificaties hadden die ingevoerd werden gedurende de gehele productie van de Austin-Healey 100-6. De Austin-Healey 100-6 is een tweesitende roadster die eind september 1956 [3] werd aangekondigd en van 1956 tot 1959 geproduceerd. Een vervanging voor de Austin-Healey 100 werd gevolgd door de Austin-Healey 3000 ; samen zijn de drie modellen bekend als de Big Healeys . De 100-6 heeft een langere wielbasis van 2 in (50,8 mm) dan de 100, een krachtiger rechte zes motor in plaats van de iets grotere inline-vier , en voegde er twee keer zittingen in (die later optioneel werd). De lichaamslijnen waren licht gestroomlijnd, een kleinere, breder radiatorrooster lag lager, er werd een airco op de motorkap toegevoegd en de voorruit bevestigd. De 100-6 werd geproduceerd in twee modellen , de 2 + 2 BN4 vanaf 1956 en de 2-stoel BN6 in 1958-9. De auto's hebben gebruik gemaakt van een afgestemde versie van de BMC C-Series-motor die eerder in de Austin Westminster was geproduceerd, die oorspronkelijk 102 pk (76 kW) produceerde en in 1957 tot 117 pk (87 kW) toevoegde door een herziene manifold en cilinderkop aan te passen. [4] De voorheen standaard overdrive-eenheid werd optioneel gemaakt. Eind 1957 werd de productie overgebracht van Longbridge naar de MG-fabriek in Abingdon. [4] 14.436 100-6s werden geproduceerd voordat de productie in 1959 eindigde. [4] Een 117 pk (87 kW) BN

Stern Exclusief

Leidsevaart 592 2014HT HAARLEM verkoop@vireoauto.nl

Telefoonnummer 023-5101090