Triumph TR-4 A Cabriolet

Deze auto staat in HAARLEM € 26.950,00

  • KM stand: 147.549
  • Bouwjaar: 1967
  • Verbruik L/100km: 0
  • Btw/Marge: Marge
  • Garantie: 0 mnd
  • Bouwjaar1967
  • KM stand147.549
  • KentekenAH1785
  • BrandstofBenzine
  • OverbrengingHandgeschakeld
  • Motor vermogen (PK)0
  • Cilinders (aantal)4
  • Cilinderinhoud0
  • CarrosserievormCabriolet
  • Deuren (aantal)2
  • Kleur (basiskleur)Blauw
  • Btw/MargeMarge
  • Gewicht980
  • 4x4 (ja/nee)Nee
  • Trekgewicht0
  • CO2 uitstoot0
  • Acceleratie0
  • Topsnelheid0
  • AircoConventioneel
  • Aux aansluiting (ja/nee)Nee
  • CarkitNee
  • Cruise control (ja/nee)Nee
  • DakraamGeen
  • InterieurkleurDonker blauw
  • Lichtmetalen velgen (ja/nee)Nee
  • Navigatiestysteem (ja/nee)Nee
  • Parkeercamera (ja/nee)Nee
  • StoelbekledingLeder
  • StoelverwarmingNee
  • Trekhaak (ja/nee)Nee
  • Xenon verlichting (ja/nee)Nee
Toon meer informatie

Opmerkingen

Met het vizier gericht op het kapitaalkrachtige Amerika probeerde Triumph na de Tweede Wereldoorlog zoveel mogelijk dollars op te halen aan de andere zijde van de oceaan. Vooral in de warmere staten waar open rijden in een Europese sportwagen wat mocht kosten werden de Triumphs gretig gekocht. Na de TR2 en TR3 volgde logischerwijs de TR4. De TR4 werd ontworpen door de Italiaanse designer Michelotti, zijn inbreng stond borg voor een wonderschoon fraai ontwerp, volgens velen het mooiste uit de gehele TR serie van Triumph. Door het belang wat men aan de Amerikaanse markt hechtte werden er relatief weinig exemplaren in Europa verkocht, wel werd de TR4 in Italië dankzij haar ontwerper een succes. Wie zich nu een TR4A wenst verkiest bij voorkeur een Europees exemplaar, gevolgd door de meest aantrekkelijke versie de TR4A IRS. Deze drie letters staan voor Independent Rear Suspension, onafhankelijke wielophanging achter, wat zorgde voor meer rijcomfort. Bovendien is er ook nog een elektronische overdrive op drie hoogste versnellingen waardoor de auto feitelijk over zeven versnellingen beschikt. Triumph kende grote rallye successen, dit komt in het rijgedrag merkbaar tot uiting. Een exacte besturing, een uitmuntende wegligging dankzij het goed uitgebalanceerde onderstel, sportiviteit en souplesse door de 105pk sterke, zo herkenbaar klinkende, 2,2ltr. motor. En dan is er natuurlijk die nauwelijks te beschrijven sfeer, van echt hout is het dashboard, de tellers zijn kunst op zich en de met lichte piping omtrokken stoelen eveneens een lust voor het oog. De Italiaanse belijning, een flink aantal zo kenmerkende designdetails in combinatie met de klassieke spaakvelgen maken de TR4 tot een uitermate charmante en sportieve tourauto.

Stern Exclusief

Leidsevaart 592 2014HT HAARLEM verkoop@vireoauto.nl

Telefoonnummer 023-5101090